torsdag 13 september 2012

Ett alternativ till the F-word...

Jag har en plan: att försöka börja använda Google Drive för allt det som har med texter, inlämningar och gemensamma dokument att göra. Fronter är förnämligt på många sätt, men laggar också så pass att jag tycker att det är viktigt att försöka hitta alternativ. Hoppas ni är på?

Nedan en film att titta på till på onsdag. Det är inte jag som spelat in den, utan en lärare på en annan skola - sånt som har med klassbeteckningar, tider och ämnen (hon undervisar visst i engelska) stämmer alltså inte ett dugg, men grunden i Google Drive beskriver hon JÄTTEBRA!

Titta på filmen och förbered hemma genom att skapa en mapp för svenskämnet. På lektionen onsdag v 38 (19 sept) ska ni få min mail (obs - inte skolmailen!) så att ni kan dela mappen med mig (och så kan jag hjälpa dem som ev. stött på patrull). Till lektionen kommer också en ny språkhistoriefilm upp, men troligen inte förrän måndag. Så den får bli i ett nytt inlägg :)



OBS. Nätverket på skolan är så kass att jag just nu inte kan ladda upp filmen. Får ta det hemifrån. Yay...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar